Hvad er lokal SEO og hvornår bør du gå igang med det?

Hvad er lokal SEO og hvornår bør du gå igang med det?

Lokal SEO er et værkstøj indenfor SEO-strategier, og bruges primært til, at hjælpe lokale forretninger med at få bedre placeringer i de lokale søgeresultater på Google.

Driver du en forretning med en fysisk lokation, er det en stor fordel at have så gode placeringer på Google’s lokale søgninger som muligt.

Jo højere placeringer, jo flere besøgende – hvilket gerne skulle resultere i en højere omsætning i forretningen.

Eksempler på lokale søgninger: Restaurant i København, Psykolog i København, Tankstation i København, Frisør i København, osv.

Når man laver disse lokalesøgninger, så er det essentielt, at man dukker op på søgeord der giver mening i forhold til ens forretning.

Hvornår bør du gå igang med lokal SEO?

Har du en forretning med en fysisk lokation, og har ønsker om at få flere kunder fra nettet, så skal du igang med lokal SEO med det samme. –  Og det kan ikke gå stærkt nok!

Som regel er lokale søgeord nemmere, at få placeringer på end ikke lokale søgninger såsom: hårprodukter, kosttilskud, computer, osv.

Der er ikke mange forretninger med fysisk lokation, der benytter sig af lokal SEO endnu, og derfor er der mange ”lavt hængende frugter” ved at implementere en lokal SEO-strategi.

Hvad kan du nemt selv gøre for at forbedre din lokal SEO?

Der er flere ting du selv kan gøre for, at forbedre din lokale SEO, og nogle af dem er ret nemme at udfører.

Et godt sted at starte med lokal SEO er, at oprette en GBM (Google Business Manager), hvor du kan indtaste oplysninger om navn, adresse, telefon nr, e-mail, åbningstider, osv.

En GBM-side hjælper Google med at forstå din virksomhed, og disse oplysninger bliver vist i de lokale søgeresultater, hvis Google finder det relevant for den søgende.

Når du har oprettet og udfyldt din GMB, så er det tid til at få styr dine NAP-oplysninger, som er en engelsk forkortelse af navn, adresse og telefon nr.

Det er en god ide, at oplyse forretnings NAP-oplysninger i hjemmesidens footer og siderne som: ”om os” og ”kontakt os”.

Det er yderst vigtigt, at NAP-oplysninger er identiske alle steder på nettet og ikke blot på din egen hjemmeside.

Anders Vajhøj

Anders Vajhøj

Hej mit navn er Anders Vajhøj, og jeg er uddannet i international handel og markedsføring. Jeg har + 8 års erfaring med hjemmesider, og arbejder til dagligt med at udvikle hjemmesider.

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Onlinebloggen
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart