Hvad er lokal SEO?
Lokal SEO er en søgemaskine optimerings (SEO) strategi, der bruges til at hjælpe lokale virksomheder, med at få bedre placeringer i Googles lokale søgeresultater.
Alle virksomheder der har en fysisk adresse, eller sælger service/produkter til et bestemt område, kan bruge lokal SEO til at øge deres omsætning.
Denne lokal SEO-strategi skal gerne være med til, at forbedre ens hjemmesides placeringer på lokale søgninger.
Lad os tage et eksempel på lokale søgninger i København:
- Advokat i København
- Fysioterapeut i København
- Restauranter i København
- Og så videre.
For at komme frem på disse søgeord, så er der en række ting, du nemt selv kan implementere.
I dette indlæg vil vi komme med to gode tips, der kan være med til at bringe din hjemmeside til tops på lokale søgninger.
Tip 1: Få din hjemmeside oprettet i Google My Business
Når du skal i gang med, at lave lokal SEO til din hjemmeside, så kommer du ikke udenom Google My Business (GMB), som er en af de vigtigste værktøjer inden for lokal SEO-optimering.
Når du har oprettet en Google My Business, skal du udfylde alle din virksomhedsoplysninger såsom: adresse, hjemmeside, mail, kontaktoplysninger, åbningstider, kundeanmeldelser, produkter/services, mv.
På Google My Business kan du også tilføje billeder af dine produkter/services, lokaler og medarbejder.
Brug god tid på at udfylde din Google My Business profil, da dit arbejde her, virkelig kan være med til at skubbe dig frem på de lokale søgninger, og derudover bliver du også placeret på Google Maps.
Det er ikke særlig svært at oprette en Google My Business, og langt de fleste med lidt kendskab til SEO, kan selv udfylde deres Google My Business uden problemer, det kræver bare lidt tid.
Tip 2:Udfyld din NAP oplysninger på din hjemmeside
NAP er et engelsk udtryk for Name, Adress og Phone, og har til formål at give Google oplysninger om din virksomhed fra din hjemmeside.
Det er en god ide at tilføje NAP-oplysninger i footeren og på sider som ”kontakt os” og ”om os” sider.
Ved at udfylde disse oplysninger på din hjemmeside så kan Google’s crawler hurtigt identificere din virksomhedsoplysninger, hvilket giver Google endnu et klart signal om, hvor din virksomhed befinder sig.
Protip: Sørg for at dine napoplysninger er identiske både på din hjemmeside og rundt omkring på internettet.
Det betyder at virksomhedens oplysninger på egen hjemmeside, Googel My Business, Trustpilot, CVR, Krak, mv. skal være fuldstændig identiske, så du undgår at forvirre Google.