3 ting du kan gøre for at øge din CTR (Click-Through Rate)

3 ting du kan gøre for at øge din CTR (Click-Through Rate)

Går du efter at komme i top 10 på dine søgeord, eller måske ramme 1. pladsen?

Så skal du uden tvivl have, implementeret nogle af disse råd i denne artikel, som har til formål at forbedre ens CTR (Click-Through Rate).

CTR er et udtryk for hvor mange der ser din hjemmeside i de organiske resultater, og derefter trykker ind på din hjemmeside.

Derudover er CTR også et en faktor, som google bruger til, at uddele placeringer i de organiske resultater.

Det er dermed vigtigt, at optimere ens hjemmeside CTR, og det kan gøres på flere forskellige måder.

Her er vores forslag til tre ting, du kan gøre for at optimere din CTR på din hjemmeside.  

Tip 1: Brug tal og tegn til at skille dig ud

Du kan bruge tal og tegn i din titel beskrivelse, og på den måde skille dig ud fra konkurrenterne.

Du kan f.eks. bruge tal i form af årstal, x% rabat, spar X%, mv,

Derudover kan du også bruge en masse speciale tegn, som også hjælper med at skille dig ud.

Du kan f.eks. bruge disse tegn og parenteser ⇒ ✓ # ! » ✓ |

Eksempel på en titel der skiller sig ud ”Elektrisk skateboard [TEST 2021]⇒ Læs mere

Tip 2: Brug struktureret data

Brug struktureret data også kaldet ”Rich Snippets” til, at forbedre din CTR og derudover hjælper struktureret data, også Google med bedre forståelse for dit indhold.

Du kan tilføje produktinformationer, kundeanmeldelser, billeder, opskrifter og meget mere med struktureret data, og hvis Google vælger at fremvise det i Google, så vil din hjemmeside fylde mere og være mere i øjenfaldende.

Dette vil med garanti forbedre din CTR, det er dog vigtigt at pointere, at det ikke er sikkert, at Google vælger at vise alt dit struktureret data, men hvis det er relevant og gjort rigtigt, så får du mange tilfælde vist dit struktureret data i de organiske resultater.

Tip 3: Brug triggers og USP’er der opfordrer til at klikke på din hjemmeside

For at vække de søgendes interesse, så kan man med fordel bruge nogle triggers, de helt almindelige købs triggers er: køb, bestil, læs, mv.

Derudover kan man også gøre bruge nogle USP’er der har til formål, at fortælle de besøgende, hvorfor de skal bruge din virksomhed fremfor andre. Det kan f.eks. være gratis fragt, hurtig levering, god kundeservice, mv.  

Anders Vajhøj

Anders Vajhøj

Hej mit navn er Anders Vajhøj, og jeg er uddannet i international handel og markedsføring. Jeg har + 8 års erfaring med hjemmesider, og arbejder til dagligt med at udvikle hjemmesider.

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Onlinebloggen
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart