3 tips til at forbedre SEO på dine artikler

3 tips til at forbedre SEO på dine artikler

Hvis du har prøvet at skrive en artikel til din hjemmeside, så ved du hvor langtid det kan tage, og hvor mange overvejelser der skal gøres inden du trykker ”Udgiv”.

Udover at vælge et emne, og undersøge det grundigt før du udarbejder en artikel, så skal der også implementeres SEO i selve artiklen, så chancen for at få gode placeringer øges markant.

I denne artikel har vi samlet fire gode SEO-tips, du kan implementere i din artikel før du udgiver den, så den får bedre placeringer i Google, så den rent faktisk bliver læst.

1. Tænk søgeord ind i dine overskrifter

Overskrifter hjælper Google’s Web Crawlers med, at forstå hvad din artikel omhandler, og derfor er det vigtigt, at dine overskrifter har dine søgeord implementeret.

Du skal tænke på disse Web Crawlers som læsere der skimmer din artikel, ved blot at kigge på overskrifter, og ud fra disse overskrifter vurdere hvad din artikel omhandler.

Disse Web Crawlers starter med din H1 og derefter dykker den ned i dine H2’er, H3’er, H4’er og så videre.

Du bør derfor altid have dit primære søgeord i din H1, og derefter er det også en god ide, at tilføje dit søgeord til en H2’er.

Derudover skal du finde søgeord der relatere sig til dit primære søgeord, og implementere dem i dine andre overskrifter, så du på den måde kan bekræfte, at artiklen omhandle dit primære søgeord.

F.eks. er du ved at skrive en artikel om massagestole, så bør du indsætte søgeordet ”Massagestol” i H1 og H2, og derefter kan du f.eks. indsætte Massagestol test, som sekundære søgeord i din artikel, så ved Google, hvad din artikel omhandler.

2. Link til relevante sider i dine artikler

Der er flere fordele ved, at linke til relevante sider, uanset om vi snakker om intern linkbuilding eller links til eksterne hjemmesider, der har relevans for din artikel.

Hvis intern linkbuilding bruges korrekt, så hjælper det dine læsere med at navigere rundt til relevante emner på din hjemmeside, hvilket styrker brugervenligheden på din hjemmeside, hvilket Google belønner med bedre placeringer på tværs af hjemmesiden.

Hvis der findes nogle relevante og troværdige kilder til det emne du er ved, at skrive om, så kan du også med fordel linke til dem, da det øger din artikels troværdighed i Google, hvilket Google også vil belønne med bedre placeringer på netop denne artikel du er ved at skrive og udgive.

3. Brug billeder med ALT-tekst i dine artikler

For at gøre en artikel mere interessant, er det en god ide, at bruge billeder til at vise et emne eller illustrere ting med.

Men hvis du bruger et billede korrekt, så kan du også forbedre dine placeringer i Google’s søgemaskine.

Når du indsætter et billede i en artikel, så får du muligheden for, at indsætte en ALT-tekst, hvor du kan beskrive, hvad billede omhandler du er ved at indsætte.

Denne ALT-tekst bruger Google til, at vurdere hvad billedet omhandler, og hvis du får implementeret dit søgeord i denne ALT-tekst, så vil det endnu en gang bekræfte, hvad en artikel omhandler.

Anders Vajhøj

Anders Vajhøj

Hej mit navn er Anders Vajhøj, og jeg er uddannet i international handel og markedsføring. Jeg har + 8 års erfaring med hjemmesider, og arbejder til dagligt med at udvikle hjemmesider.

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Onlinebloggen
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart