Sådan skriver du SEO-tekster

 

Sådan skriver du SEO-tekster

Skal du i gang med at skrive tekster til din hjemmeside, så bør du tænke SEO ind i dine tekster, så du øger chancen for, at dine artikler får bedre placeringer i Google.

Bedre placeringer søgemaskinen giver flere besøgende, hvilket jo er formålet med at lave en artikel i første omgang, så det giver god mening, at tænke SEO ind i din tekst skrivning.

Denne artikel er lavet i samarbejde med massagegun.dk

4 gode råd og tips til at skrive en SEO-tekst

Der findes mange forskellige råd og tips til, at skrive SEO-tekster, og i denne artikel vil vi komme med vores fire bedste råd og tips til at forbedre dine tekster, ved at implementere disse tips og råd til at skrive SEO-tekster.

Start altid med en søgeordsanalyse

Før du begynder at skrive en tekst til din hjemmeside, så er det en god ide, at undersøge om der overhovedet er nogen, der søger efter det du skal til at skrive.

Der findes flere værktøjer på nettet, som kan bruges til at finde søgeords volumen til, på netop det søgeord du ønsker at skrive om.

Værktøjer du kan bruge til søgeordsanalyse:

  • Storybase
  • SemRush
  • Rank Tracker
  • Google Ads
  • com

Med disse værktøjer kan du nemt og hurtigt undersøge søgeordsvolumen på de søgeord du tror dine besøgende søger efter, når de skal se din artikel. 

Når du har fundet 1-2 søgeord, der har nok søgevolume, så er det tid til at skrive din tekst.

Inkluderer søgerord i H1 og underoverskrifter

Nu har du fundet 1-2 søgeord, hvor det ene søgeord skal bruges til din H1 overskrift, og gerne så langt til venstre som muligt.

Ved at implementere dit primære søgeord i din H1 overskrift, fortæller du Google, hvad din artikel omhandler, hvilket Google belønner med bedre placeringer.

Et andet godt råd er, at inkludere det primære søgeord i en underoverskrift, samt inkludere dit sekundære søgeord i en underoverskrift.

Del teksten op i afsnit og brug søgeord

Hvis du deler din tekst op i mindre afsnit, så teksten bliver nemmere at læse for dine brugere, hvilket gerne skal resultere i, at dine besøgende bliver længere tid på din hjemmeside.

Derudover er det en god ide, at tilføje det primære og sekundære søgerord i dine afsnit, men husk du ikke skal overdrive, da Google i værste tilfælde vil straffe overoptimeret SEO-tekster.

Link til autoritetssites

Det er en god ide, at implementere nogle links til relevante autoritetssites, da det vil give din artikel, mere autoritet i Google’s øjne, hvilket bliver belønnet med bedre placeringer i søgemaskinen.

Det er vigtigt, at dine links er til relevante autoritetssites, så det passer til netop din artikel.

Hej mit navn er Anders Vajhøj, og jeg er uddannet i international handel og markedsføring. Jeg har + 8 års erfaring med hjemmesider, og arbejder til dagligt med at udvikle hjemmesider.

Vi vil med glæde høre dine tanker

Skriv en kommentar

Onlinebloggen
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart