Bliv klogere på det hurtigst voksende medie i Danmark – nemlig TikTok!
Der er ingen tvivl om, at TikTok er kommet for at blive – og hvis du spørger os, så har platformen et stort uforløst potentiale for danske annoncører. App’en har i dag over 100 millioner månedlige aktive brugere i Europa. Èn ting er sikkert – denne videobaserede platform er i vækst!
“Don’t Make Ads. Make TikToks.”
På TikTok har du mulighed for at vælge, hvordan og hvor dine annoncer skal vises. Der findes forskellige placeringer, der får din annonce til at optræde naturligt i TikTok’s verden. På den måde kamuflerer annoncerne sig mere blandt det organiske, og der er derfor færre der scroller videre fra annoncerne med det samme – det betyder flere konverteringer og mere brandkendskab. Hvis man samtidig formår omfavne diverse trends og communities på TikTok i sit content, står man kun stærkere.
Hvis du ikke føler dig helt sikker på annonceringen på den eksplosivt voksende platform, så kan du blive klogere på det her.
TikTok som medie
Lige meget hvad størrelse virksomhed du har, om du gerne vil sælge produkter eller skabe opmærksomhed, kan TikTok være løsningen for dig. Hele 83% af TikTok’s brugere siger, at appen spillede en rolle i deres købsrejse. Du har altså mulighed for at vækste din virksomhed både gennem brandkendskab og samtidig skabe konverteringer gennem platformen – win win!
TikTok er stadig et relativt nyt medie, og derfor er konkurrencen fra danske annoncører også stadig lav. Og lav konkurrence betyder lave priser og bedre mulighed for opmærksomhed.
Platformen kan øge kendskabet til dit brand, finde nye målgrupper og øge omsætningen for din virksomhed. Sammenlignet med andre platforme. Desuden har TikTok billige CPC- og CPM-priser og pris pr. konvertering.
TikTok er et specielt medie, fordi man kun kommunikerer med hinanden gennem videoer. Af den grund er TikTok blevet verdens førende platform til short-form videounderholdning. Det vigtigste når man laver content til sin annoncering på TikTok er derfor at holde fokus på video og lyd, da dette er essentielt for at få success på platformen. Mange optager generelt visuel information, som videoer, bedre end de optager information fra tekst- Det er derfor alfa omega, at man som annoncør medtænker et visuelt budskab, når man videregiver information og vil øge brandkendskab.
TikTok’s målgruppe
TikTok’s annonceadministrator giver rigtig gode muligheder for at tilpasse sin målgruppe. Ligesom på alle andre nye sociale medier så er første step på rejsen den yngre målgruppe, hvorefter den ældre målgruppe begynder at bevæge sig ind på platformen. Sådan har udviklingen også set ud på eksempelvis Snapchat. Brugerne på TikTok ligger meget ligeligt fordelt med 33% i alderen 16-24 år, 32% i alderen 25-34 år og 34% som er i aldersgruppen 35+.
TikTok er tilgengængelig i mere end 150 markeder på 75 sprog, og bare i Europa har TikTok over 100 millioner månedlige aktive brugere. Desuden er en stor del af TikTok’s brugere ikke tilgængelige på andre platforme, hele 1 ud af 4 af TikTok’s brugere ikke blive fundet på nogle andre sociale medier. At inkludere TikTok i sit marketing mix vil derfor give gode muligheder for en øget målgruppe. Ud over dette siger 83% af TikTok’s brugere at app’en har haft indflydelse på deres købsrejse.
Dette er kun med til at understøtte at målgruppen bliver påvirket af den tid de bruger på platformen.