Sådan promoverer lokale låsesmede sig selv online

Sådan promoverer lokale låsesmede sig selv online

Betalt indhold

Ligesom med mange andre håndværkerfag, ses det ofte, at låsesmede ikke lige så naturligt får promoveret sig online, som andre virksomheder måske gør. Det kan der være mange årsager til, men det er ikke det, vi skal gå i dybden med her.

I stedet vil vi fokusere på, hvordan lokale låsesmede promoverer sig online, så du – som en anden lokal låsesmed – kan få inspiration til, hvad du kan gøre. Det bliver nogle korte eksempler, og vi kommer ikke til at gå meget i dybden med dem. I stedet skal de blot agere som inspirationskilder til, hvilke områder man kan tage fat på.

Søgemaskineoptimering

Langt de fleste går på Google, når de er på udkig efter en virksomhed inden for et felt, og de ikke i forvejen kender en, de kan gå til. De vil ofte søge efter noget i retningen af odense låsesmed, hvis de står og mangler en låsesmed i Odense – eller hvilken by eller område, de nu engang befinder sig i.

For at kunne fange disse kunder er det en god idé for låsesmede at arbejde med søgemaskineoptimering. Det bliver også kaldt for SEO og er en betegnelse for arbejdet med at optimere sin hjemmeside, så den rangerer højere på Google og andre søgemaskiner.

Det kan man gøre på mange måder – en af disse er blandt andet ved linkbuilding. Vil en låsesmed eksempelvis rangere på søgeordet oplukning, ville de kunne bygge links til deres hjemmeside med teksten læs mere om oplukning e.l.

Virksomhedsprofiler

En anden måde, hvorpå man som lokal låsesmed kan blive mere synlig på internettet, er ved oprettelse af virksomhedsprofiler alle de steder, hvor det giver mening. Det vil i mange tilfælde være på Facebook, Google My Business og måske LinkedIn.

Derudover kan der være fordel i at oprette sig på f.eks. Krak, og har man en udmærket forståelse for de sociale medier, vil en tilstedeværelse på Instagram, YouTube og måske endda TikTok kunne bidrage til virksomhedens kendskabsgrad.

Annoncer

Endelig kan man som lokal låsesmed også promovere sig online via annoncer af diverse art. Især Facebook og Instagram gør det muligt, at man kan målrette sine annoncer meget målrettet. Det betyder, at man kan sikre sig, at den kun bliver vist til personer, der bor i bestemte geografiske områder.

Derudover er der naturligvis en bred vifte af andre parametre, som man også kan lege med. Det er i mange tilfælde et spørgsmål om at prøve sig frem, indtil man finder den rigtige opskrift – eller også kan man indhente hjælp fra professionelle.

Anders Vajhøj

Anders Vajhøj

Hej mit navn er Anders Vajhøj, og jeg er uddannet i international handel og markedsføring. Jeg har + 8 års erfaring med hjemmesider, og arbejder til dagligt med at udvikle hjemmesider.

Vi vil med glæde høre dine tanker

Skriv en kommentar

Onlinebloggen
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart