3 Tips til at forbedre din intern linkbuilding

af | sep 18, 2020 | Blog | 0 Kommentarer

3 Gode råd til at forbedre din intern linkbuilding

Hvis du har en hjemmeside, så er du med garanti stødt på ordet linkbuilding.

Almindelig linkbuilding går i alt sin enkelthed ud på, at få links der peger på din hjemmeside fra andre hjemmesider.

Disse links ser google som en slags anbefalinger, og kan være med til at løfte din hjemmesides placeringer i Google.

Intern linkbuilding er næsten det samme dog med den forskel, at du linker fra din egen hjemmeside til dine forskellige undersider.

Desværre er intern linkbuilding en overset optimering hos mange hjemmeside ejer, hvilke er en skam, da det er en nem disciplin indenfor SEO.

En god intern linkbuilding struktur har til formål, at gøre det nemmere for dine besøgende, at navigere rundt på din hjemmeside.

Og når dine besøgende er glade, så er Google også glad, hvilke giver bedre organiske placeringer i deres søgemaskine.

Når du skal lave intern linkbuilding, så er det vigtigt, at du placere links der, hvor de er relevante, ellers er der en risiko for at Google straffer dig for overoptimering.

I dette indlæg vil vi komme med tre gode råd der kan forbedre din intern linkbuilding

 

1. Placering af link har betydning for værdien

Hvis du skal havde fuldt udbytte af dine interne links, så skal du placere dem ”Above the fold”, hvilke betyder, at linket skal kunne ses af dine besøgende, uden de behøves at scrolle ned på siden.

Links der ligger ”Above the fold” får mere værdi af Google, da disse links bliver betegnet for mere vigtige, end hvis det var placeret længere nede på sitet.

Det er dog vigtigt, at pointere at selvom dit links er under ”Above the fold”, så giver det stadig værdi, og nogle gange er det bare ikke hensigtsmæssigt at placerer linket højt oppe i indholdet.

 

2. Tekstlinks giver større værdi end billedlinks 

Tekstlink giver mere værdi end billedlinks, når vi snakker om linkbuilding, hvilke primært skyldes at Googles web crawler ikke kan analysere et billede, og dermed kan søgemaskinen ikke vurdere om billedet, og linket er et godt match.

Statement fra Google:

“Try to use text instead of images to display important names, content, or links. If you must use images for textual content, use the alt attribute to include a few words of descriptive text.”

Google skriver også selv, at tekstlinks er bedre for SEO, og hvis du absolut skal bruge billedlinks, så er det vigtigt, at udfylde alt attributtet, så Google kan få en ide om hvad billedet omhandler.

 

3. Lav interne links til dit kerneindhold

Når du laver intern linkbuilding, så bør du fokusere mest på det indhold, der er vigtigst for din hjemmeside.

De sider du vurderer til at være dit kerneindhold, bør du lave flest interne links til, så Google kan se, at det er disse undersider, du finder mest vigtige for dine besøgende.

Du skal dog stadig lave intern linkbuilding til andet indhold end dit kerneindhold, men det er bare vigtigt, at dit kerneindhold har flest interne links.

 

Denne artikel er lavet i samarbejde med brugtpris.dk, som finder den bedste brugt pris på forskellige ting såsom; brugte iPhones, iPads, Macbooks, osv.

5b0a053fc35856edb07103e9f655f291?s=96&d=mm&r=g

Anders Vajhøj

Hej mit navn er Anders Vajhøj, og jeg er uddannet i international handel og markedsføring. Jeg har + 8 års erfaring med hjemmesider, og arbejder til dagligt med at udvikle hjemmesider.

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *